Білий логотип House of Math на різнобарвному квадраті

Навчальні матеріали

Навчальний план

Curriculum

Ігри

Multiplication Master

Multiplication Master

Джуніор-матем

Джуніор-матем

Навчальний план

Увійти

Рівень виробництва з максимальною прибутковістю

Теорiя

Рiвень виробництва, що забезпечує максимальну прибутковiсть

Рiвень виробництва, що забезпечує максимальну прибутковiсть (РВМП) – це кiлькiсть вироблених одиниць x, за якої можна отримати максимальний прибуток P(x). Це трапляється за такої умови:

I′(x) = C′(x)

Зверни увагу! РВМП – це рiвень виробництва з максимальною прибутковiстю.

Теорiя

Тлумачення РВМП

  • Якщо C′(x) > I′(x), витрати на виробництво додаткової одиницi, K′(x), вищi за прибуток вiд виробництва додаткової одиницi, I′(x). Це шкодить бiзнесу!

  • Якщо C′(x) < I′(x), витрати на виробництво додаткової одиницi, C′(x), нижчi за прибуток вiд виробництва додаткової одиницi, I′(x). Це сприяє бiзнесу!

  • У точцi, в якiй C′(x) = I′(x), витрати на виробництво додаткової одиницi, C′(x), дорiвнюють прибутку вiд виробництва додаткової одиницi I′(x). Саме в цiй точцi ми досягаємо рiвня виробництва з максимальною прибутковiстю.

Маржинальний дохiд i маржинальнi витрати на одному графiку

Приклад 1

Дано функцiю витрат

C(x) = 15x2 − 1180x + 33200

i функцiю доходу

I(x) = 5x2 − 140x + 25000.

Знайди рiвень виробництва, що забезпечує максимальну прибутковiсть (РВМП).

Потiм знайди витрати, дохiд i прибуток на цьому рiвнi виробництва.

Ми розумiємо, що знайшли РВМП, якщо C′(x) = I′(x). Отже, першими знаходимо C′(x) i I′(x):

C′(x) = 30x − 1180 I′(x) = 10x − 140.

Тепер задаємо цi значення рiвними одне одному, як у формулi, i розв’язуємо рiвняння для x:

30x − 1180 = 10x − 140 20x = 1040 | : 20 x = 52

Це означає, що РВМП становить 52 одиницi.

Знаходимо витрати й дохiд на цьому рiвнi виробництва, пiдставивши РВМП у функцiї витрат i доходу, заданi на початку:

C(52) = 15(52)2 − 1180(52) + 33200 = 12400, I(52) = 5(52)2 − 140(52) + 25000 = 31240.

C(52) = 15(52)2 − 1180(52) + 33200 = 12400, I(52) = 5(52)2 − 140(52) + 25000 = 31240.

Обсяг витрат за РВМП становить 12400, а дохiд за РВМП становить 31240.

Щоб знайти прибуток, вiднiмаємо витрати вiд доходу:

Прибуток = 31240 − 12400 = 18840.

Отримуємо прибуток в розмiрi 18840 за РВМП. Оскiльки це рiвень, що забезпечує максимальну прибутковiсть, на жодному iншому рiвнi виробництва не вдасться досягти вищої прибутковостi.